Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over het online platform Net in Nederland:

1. Hoe kiest de redactie van Net in Nederland programma’s uit al het aanbod van de publieke omroep?

In overleg met de omroepen die betrokken zijn bij Net in Nederland wordt gekeken naar welke programma’s aansluiten op de beoogde doelstellingen van Net in Nederland. Sluit het aan op het inburgeringsexamen dat nieuwkomers moeten afleggen als ze in Nederland willen blijven? Geeft het nieuwkomers een beeld van de Nederlandse cultuur en hoe het land eruit ziet? Is er een mix tussen informatieve programma’s en programma’s die meer gericht zijn op vermaak? Net in Nederland wil ervoor waken een al te zwaar programma-aanbod samen te stellen. Daarnaast spelen de beschikbare rechten van programma’s ook een rol in het selectieproces.

2. Waarom wordt momenteel ondertiteling geboden in het Engels en Arabisch en niet in andere talen?

In eerste instantie is gekozen voor de talen Engels en Arabisch. Engels is een universeel gesproken taal en Arabisch is de taal die gesproken wordt door veel van de nieuwkomers die in Nederland hun heil zoeken. Als blijkt dat netinnederland.nl veel bezocht wordt, overweegt de redactie talen toe te voegen aan het aanbod.

3. Hoe kan ik de redactie bereiken voor tips qua programmering of verbeterpunten?

Wij staan open voor tips en verbeterpunten! Je kunt het beste contact met ons opnemen via het e-mailadres netinnederland@ntr.nl, dan proberen we je zo snel mogelijk terug te mailen. Een andere mogelijkheid om in contact met onze redactie te treden, is door ons een bericht te sturen via onze facebookpagina.

Lees ook: